DPF филтър премахване

За всички останали модели на Хонда можете да зададете въпросът си тук

Модератори: AMD, motor1sta

Потребителски аватар
GeorgiV
Новак
Новак
Мнения: 5
Регистриран на: 20 окт 2014, 18:50
Kapa: CR-V
Status: Извън линия

DPF филтър премахване

Мнениеот GeorgiV » 20 окт 2014, 19:40

Колеги нов съм като участник във форума, но го следя отдавна. Карам CR-V 3-то поколение с дизеловия вариант на двигателя и ми се налага да питам нещо относно DPF филтъра.
Някой има ли опит с неговото премахване(разбира се без да бъдат създадени други проблеми по колата) ? Ако го е премахнал и е доволен, къде му е извършена услугата?



Потребителски аватар
svi
Новак
Новак
Мнения: 4
Регистриран на: 04 окт 2010, 21:47
Kapa: Honda CR-V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: DPF филтър премахване

Мнениеот svi » 28 окт 2014, 12:45

Здрасти колега, аз карам същата хонда и свалих филтъра преди 3 месеца. Механичното сваляне е лесно и всички които се занимават с ремонт да ауспуси могат да го направят, DPF филтъра се изкупуват. Компютърното премахване е по-сложното, ако не го направят добре круиз контрола се гупи и може да имаш проблеми с паленето. аз ходих при един пич казва се Иво 0896888869, за сега проблеми нямам.



Потребителски аватар
GeorgiV
Новак
Новак
Мнения: 5
Регистриран на: 20 окт 2014, 18:50
Kapa: CR-V
Status: Извън линия

Re: DPF филтър премахване

Мнениеот GeorgiV » 28 окт 2014, 23:27

Колега благодаря за информацията. Ще потърся въпросният човек. Дано наистина се окаже читав. Имам такъв въпрос. Той записва ли оригиналният софтуер от компютъра преди да качи новия?



Потребителски аватар
svi
Новак
Новак
Мнения: 4
Регистриран на: 04 окт 2010, 21:47
Kapa: Honda CR-V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: DPF филтър премахване

Мнениеот svi » 29 окт 2014, 11:26

Не знам когато се чуете го попитай, мисля че може да го запише.



Потребителски аватар
GeorgiV
Новак
Новак
Мнения: 5
Регистриран на: 20 окт 2014, 18:50
Kapa: CR-V
Status: Извън линия

Re: DPF филтър премахване

Мнениеот GeorgiV » 10 ное 2014, 20:47

Колеги днес мисля, че се случи! Премахнаха софтуерно DPF. Но за да дам сигурна информация кой компютърджия свърши това, ще покарам малко да се види дали няма да се появят някакви
проблеми. Пък и още не съм махнал филтъра и физически.



Потребителски аватар
GeorgiV
Новак
Новак
Мнения: 5
Регистриран на: 20 окт 2014, 18:50
Kapa: CR-V
Status: Извън линия

Re: DPF филтър премахване

Мнениеот GeorgiV » 13 дек 2014, 18:40

Виждам, че има интерес към проблема с премахването на DPF затова давам инфо за човека извършил софтуерното премахване:
dpffapremove@gmail.com
Важно е да уточня следното:
Колата съм я карал малко. За сега нямам никакви компютърни проблеми всичко работи нормално. Като,че ли падна малко разхода, но пак уточнявам не съм изминал много километри.
Запазих DPF филтъра (понеже не много запушен),а на негово място съм поставил резонатор. Не усещам да се е променил по някакъв начин шума.
Препоръчвам, ако е много запушен филтъра да се избуши вътрешността и да си остане само като гърне.

Понеже съм минал малко километри, ако в последствие се яви някакъв проблем задължително ще пиша!!!



Потребителски аватар
GeorgiV
Новак
Новак
Мнения: 5
Регистриран на: 20 окт 2014, 18:50
Kapa: CR-V
Status: Извън линия

Re: DPF филтър премахване

Мнениеот GeorgiV » 07 май 2015, 19:50

Не знам по каква причина не можех да намеря дълго време този форум !!! Трябва да продължа с това което се случи като изминах 750-800км лампата на DPF (сладоледа) светна ,а след около
1300км влязох в авариен режим! Естествено потърсих горе упоменатия "специалист" и СЕ ПОЧНА...... одисеята. Изчисти някакви натрупвания в компютъра! ОТВАРЯМ СКОБА И ОБЯСНЯВАМ ЗА
КАКВО ИДЕ РЕЧ . ОКАЗА СЕ,ЧЕ КОМПЮТЪРА ОСВЕН ИНФОРМАЦИЯТА ОТ ДАТЧИЦИТЕ ЗА НАЛЯГАНЕ И ТЕМПЕРАТУРА НА DPF ЗАСИЧА И ВРЕМЕ НА РАБОТА И ИЗМИНАТИ КМ ОТ ПОСЛЕДНОТО РЕЦИКЛИРАНЕ Т.Е. НЯКЪДЕ ОКОЛО 750КМ И КАТО НЕ МОЖЕ ДА РЕЦИКЛИРА СВЕТВА СЛАДОЛЕДА И СЕ СЛУЧВА ГОРЕОПИСАНОТО! ТА ВЪПРОСНИЯТ "СПЕЦИАЛИСТ" ОПИТВА ДА КАЧВА КАКВИ ЛИ НЕ ПРОГРАМИ НА НА КОМПЮТЪРА И НАКРАЯ НИЩО! НЕ ХОДЕТЕ ПРИ dpffapremove@gmail.com НЕ ХОДЕТЕ НЕ СВЪРШИ НИЩО. Много се извинявам, ако съм подвел някого, но не ми се появяваше по не ясни причини форума!
След много нерви и чудене Все пак решение се намери в .... не знам дали ако го цитирам сервиза в който свършиха всичко няма да се приеме за някакъв вид реклама.Все пак ако ви интересува пишете дано форума пак не изчезне от интернет постранството!

Изминал съм над 3000км и проблеми никакви !



Потребителски аватар
Fresh
Новак
Новак
Мнения: 9
Регистриран на: 18 окт 2016, 10:49
Kapa: FR-V, N22A1, 2007
Status: Извън линия

Re: DPF филтър премахване

Мнениеот Fresh » 27 дек 2016, 16:57

Привет колеги,
В настоящата тема искам да дам млко повече инфо за махането на ДПФа. Инфо до което стигнах по трудния начин...

Аз, също като колегата трябва да махам DPFa. Обаче реших да избера по сложния път - да си махна ДПФа сам.

Малоумно, казват някой. Но без смелост няма слава :tmi: , а когато прекъснеш регенерация - налива нафта в маслото... (не ме питайте от къде знам...)

На софииския пазар, за Хонда 2.2 Дизела N22A1 цената за тази услуга варира от 300..650 лв, в интернет (само софтуерно разбира се) - 20..60 GBP. Махане на филтъра физически - за колкото го спазарите - аз съм намерил 80 лв. Ето и добрата новина - ДПФа за този двигател се изкупува защото в него има ценни метали за 200 лв. Математика всички сте учили....

А на практика махането на ДПФа се прави на 4 стъпки:
1. сваляне на софтуера от компа на автомобила
2. модифициране на сваления файл
3. качване на модифицирания файл в компа на автомобила
4. физическо махане на дпф филтъра

5. бира с приятели...

Да се внимава - за нашия мотор, круиз контрола, стабилизиращата програма (VSA) и наблюдението на ДПФа са на един контролер - когато файла се модифицира с неправилна програма (точка 2) - тези неща се чупят и после не работят. Обратимо е - връща се оригиналния софт и те пак тръгват.

Е, добре: какво знаем: компа гледа показнията на дачтика за диференциално налягане, на двете температури и някъде брои километри изминати от последната успешна регенерация.

Когато нещо от тези достигне определн лимит се проверява количеството гориво в резервоара и ако то е над определено ниво се стартира регенерация. Мотора става малко по тромав, прави осезаеми бели облаци пушек при тръгване на светофар и звучи някак малко по басово... Иначе няма как да се хване - не се индикира никъде. На извън градско не се разбира изобщо. Трае около 15 км по мои наблюдения. А принудителната 25 мин при студено време.

Трябва да се повлияе и на трите неща. Аз например пробвах точка 2 с WV DPF off tool - ефекта е че всичко си работи, но колата си пуска сама регенрации, не когато прецени (както е с оригиналния софт), а на определени км: 1600 и нещо - зависи кога напълня резервоара. Т.Е. - това дето става за WV не става за нас, нищо че нашия комп също е BOSCH.

Хонда са си написали софтуер и са направили хардуер за да се гледа какво става в колата - купил съм си ги и ето как изглеждат нещата:
Каринка 1 - температури в двата датчика по време на принудително задействана регенерация (незная колко пари искат за това в сервизите). От дясно пък се вижда как изглежда "отделителната" сиситема на автомобила и къде са датчиците.

DPF Regen 3.JPG
DPF Regen 3.JPG (119.6 KиБ) Видяна 3772 пъти
DPF Regen 3.JPG
DPF Regen 3.JPG (119.6 KиБ) Видяна 3772 пъти


Картинка 2 и 3 - параметри наблюдавани от HDS когато сме закачени към колата.

DPF parameters before regen.JPG
DPF parameters before regen.JPG (76.32 KиБ) Видяна 3772 пъти
DPF parameters before regen.JPG
DPF parameters before regen.JPG (76.32 KиБ) Видяна 3772 пъти

DPF parameters after regen.JPG
DPF parameters after regen.JPG (78.14 KиБ) Видяна 3772 пъти
DPF parameters after regen.JPG
DPF parameters after regen.JPG (78.14 KиБ) Видяна 3772 пъти


Ето и още нещо: докато колата беше с оригиналния софтуер забелязах че изминалите км между 2 регенерации зависят от:
- типа каране: градско (къси интервали / студена кола)
- вида гориво: осезаемо се увеличаваха при позлване на шел Впауър. скъпичко, но ефективно, а и колата върви наистина по добре и харчи малко мо малко...
- ползване на добвавки. Аз спецялно - само добваките на PROTEC използвам.

Добавките са 3 вида:
- за горивото - намаляват температурата на изгаряне на саждите в ДПФа което прави регенерацията по ефективна
- за впръскване в ДПФа без демонтажа му
- за накисване на свален вече ДПФ

Точния пробег между 2 регенерации зависи от степента на запушване на ДПФа, а тя е при всеки различна. Методиката с "единпът месечно излизаи на магистралата и покарай бързичко и всичко ще ти е наред" е пълна аматьорщина - просто понякога такова покарване съвпада с преброените от компа изминати км от послендата регенерация и се стартира нова (ако в резервоара има достатъчно гориво!).

Аз в момента съм на точка 4. Обаче първо трябва да навъртя едни 2000+ км за да имам какво още да споделя...

Но ще се радвам колеги минали през това да напишат....

Или да се закачим ако някой иска да видим при него как е.



Потребителски аватар
Fresh
Новак
Новак
Мнения: 9
Регистриран на: 18 окт 2016, 10:49
Kapa: FR-V, N22A1, 2007
Status: Извън линия

Re: DPF филтър премахване

Мнениеот Fresh » 15 фев 2017, 00:01

След 1740 км, предимно градско, без нито една регенерация, Криуз конртола изненадващо спря. Необяснимо. А работеше.

Софта е модифициран с програмата VOLTA. Аматьорско, но безплатно решение.

Това обаче е по малкия проблем - хванах я, че не показва някои грешки. И по спецялно - грешка за прекъснала подгряваща свещ не излезе. Ядосах се много защото и без това вече бях чел противоречиви мнения за Волта софта - да спира регенерациите, но покраи тях и грешките от целия контролер. А на него е подгрева, криуза, стабилизацията и управлението на дпфа.. а може и друго да има за което незнам.

В крайна сметка дадох едни пари на едни хора - ще ги поьваля или оплюя след поне 2000 км и още 80 за махане на ДПФа.

ВАЖНО - ако махате филтъра поискайте да не го разрушават - може да излезе цял от металния си корпус ако свалящия НЕ Е варварин.

Идеята е че на него има един номер - по този номер фирмите изкупуващи го проверяват и казват - за моя радост - ДАВАМЕ ВИ 220 ЛВ. за него. имам снимки но - утре...

Повече инфо за ДПФ прилюченията - с удоволствие на лични или направо по телефона...




Върни се в “Други модели”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост